PONDY → MUNNAR - Reisverslag uit Thekkadi, India van Jan en Patricia - WaarBenJij.nu PONDY → MUNNAR - Reisverslag uit Thekkadi, India van Jan en Patricia - WaarBenJij.nu

PONDY → MUNNAR

Door: Jan & Pat

Blijf op de hoogte en volg Jan en Patricia

02 Februari 2014 | India, Thekkadi

In Pondy hadden we alweer snel onze vaste gewoontes opgepikt: Ontbijt bij het Indian Coffee House, struinen over de bloemenmarkt, koffie bij de KBS Koffi Bar, lekker winkelen bij de diverse winkels van Auroville en de Sri Aurobindo Ashram. Een gezellig weerzien met onze Belgische vrienden Daniel en Lucy. Kortom het was heerlijk.
Vanuit Pondy in 2 etappes (3 dagen rijden) naar Munnar in de bergen. Prachtige ritten en niet al te lange dagen. Dat laatste bevalt ons prima. De route van Pallani naar Munnar is een reis door een landschap die lijkt op een continue rit door een filmdecor. Bergen, heuvels, valleien, natuurparken en theeplantages. Schitterende omgeving en gemaakt om met de motor “te doen”.
Bij het binnenrijden in Munnar, kwamen we twee Indiase Bullet vrienden tegen, die op het hetzelfde moment van de andere kant kwamen binnenrijden. Ontzettend leuk natuurlijk, hoeveel toeval kan een mens tegenkomen.
Prachtige omgeving. Theeplantages zover je kunt kijken, een heerlijke rit naar Topstation en een erg leuke rondleiding in het Tata Thee Museum. En op 1500 m. hoogte even lekker niet te heet! Kortom, Munnar is toegevoegd aan onze favorietenlijst.

A Pondy nous avons vite repris nos habitudes: Petit déjeuner chez l’Indian Coffee House, flâner sur le marché des fleurs. Boire un bon café (ou deux) chez le KBS Koffi Bar, faire du shopping chez les beaux magasins d’Auroville et l’ashram de Sri Aurobindo. Et bien-sûr nous avons passé des bons moments ensemble avec nos amis Belges Daniel en Lucy. Bref, encore un superbe séjour.
De Pondy en 2 étapes (3 jours de route) vers Munnar dans les montagnes. Un voyage superbe et pas trop de kilomètres par jour. Ce ritme (des les étapes pas trop longues) nous plaît beaucoup. La route de Pallani vers Munnar est un voyage constant à travers d’un décor du cinéma. Des montagnes, collines, vallées, parcs naturels et des plantages de thé. Vraiment superbe pour parcourir en moto.
En arrivant à Munnar, exactement au même moment, 2 amis motard Indiens arrivaient de l’autre côté. Vraiment une rencontre inattendue, mais tellement sympa.
Les paysages autour de Munnar sont splendides. Des plantages de thé sans fin. Une superbe sortie vers Topstation et une visite très agréable au Musée du thé. Et à 1500 m. d’altitude le climat est bien agréable, on y peut échapper la chaleur ! Bref, Munnar a été rajouté à notre liste des favoris!

In Pondy we quickly picked up our old habits. Breakfast at the Indian Coffee House, visiting the flower market, drinking coffee at the KBS Koffi Bar, nice & good shopping in the many shops of Auroville and the Sri Aurobindo Ashram. Nice moments with our Belgium friends Daniel & Lucy. So……. it was lovely again in Pondicherry.
From Pondy in 3 days to Munnar in the mountains. Beautiful and not too long rides. This time we don’t make too long days drive and we appreciate that. The ride from Pallani to Munnar is a journey through a scenery of mountains, hills, valleys, national parks and tea plantations. It’s like a décor of a cinema and absolutely made for motor rides.
On arrival in Munnar, right in the middle of the town, we met 2 Enfield friends, David & Dilip; they just arrived as well from the other side. Thrilling is was, this surprise.
We added Munnar to our favorites. Beautiful scenery: tea plantations as far as you can see, a lovely ride to Topstation and a nice visit to the Tata Tea Museum. And at 1500 m. altitude it is nice escape from the heath!

• 06 Februari 2014 - 09:53

Wil Tromp:

erg leuk weer, dit reisverslag. Of jullie het naar je zin hebben hoef ik niet te vragen. Jij ziet er stralend uit op de foto's Patries , en Jan, ja nog steeds even lang......geen centimeter gekrompen. Ha ha ha.
    Blijf genieten en jullie belevenissen sturen.